Castelul Iulia Hasdeu
Castelul Iulia Hasdeu, judetul Prahova, Muntenia, Romania este cunoscut sub denumirea populara de "Templul Spiritului".
A fost inaugurat la 2 iulie 1897, fiind deschis pentru public in timpul vietii lui Hasdeu. Dupa moartea lui, incercarile mostenitorilor de a determina autoritatile sa deschida un muzeu, implinind astfel dorinta testamentara a lui Hasdeu, au esuat.
Dupa primul razboi mondial muzeul a fost deschis pentru vizitare libera. A fost incadrat personal de specialitate din 1932 si abandonat in 1947. Reintra in reteaua muzeistica in 1958, dupa o interventie in Parlament a lui George Calinescu. Cladirea este monument de arhitectura, construit intre 1894 - 1897 dupa planurile lui Hasdeu, fiind ulterior restaurata in 1962 - 1965, 1980 si dupa 1990.
Expozitia valorifica documente de istoria culturii legate de viata si opera marelui carturar: fotografii de familie, documente, manuscrise, mobilier si obiecte personale care au apartinut lui Hasdeu si fiicei sale, Iulia (circa 300 de exponate), carte veche, tablouri infatisandu-i pe Bogdan Petriceicu Hasdeu si Iulia Hasdeu; arhiva lui Bogdan Petriceicu Hasdeu; schitele lui pentru Castelul Iulia Hasdeu; primele editii ale operelor lui Bogdan Petriceicu Hasdeu (1838 - 1907) si ale Iuliei Hasdeu (1869 - 1888).
Muzeul Memorial N. Grigorescu
Nicolae Grigorescu este primul pictor român de circulatie europeana, care a trait între anii 1838-1907.
A început prin a face pictura religioasa: icoane si pictura murala în câteva biserici si mânastiri din România - pictura de la mânastirea Agapia, ramânând pâna în zilele noastre o capodopera a geniului.
Studiile si le-a facut la Paris, iar apoi s-a retras la Barbizon, alaturându-se grupului de pictori non-conformisti, care cu cativa ani înainte se stabilisera acolo practicând pictura de plain-air, începe sa picteze în padurea Fontainbleau, renuntând la principiile artei academiste, practicând un nou stil, asemenea unui Millet, Diaz, Corot, Troyon etc.
Cunoaste o evolutie foarte rapida spre noua formula plastica, care se poate vedea în toate genurile pe care le-a abordat cu o neasemuita usurinta: portret, peisaj, scene diverse ( istorice, câmpenesti, de razboi ), natura statica.